Selasa, 17 Mei 2011

Kembali kepada fitrah dan sunnatullah.. :)

Fitrah-pusingan planet yang berputar secara tawaf.


       Rasa sangat serba salah untuk beli jam jenis analog apabila mengenangkan sejarah penciptaan jam analog yang menjadi tanda anti fitrah  dan sunnatullah. .Berdasarkan hadis nabi :
      
   "Barangsiapa yang mengikuti sesuatu kaum, maka dia tergolong di kalangan kaum tersebut"



         Dengan ini bergantunglah kepada tahap ketaqwaan dan keimanan kita untuk memilihnya. Jam tawaf hpa muncul untuk mengembalikan ketemadunan dunia dalam penentuan arah jarum jam Tawaf dengan kemasan yang lebih islamik kerana pergerakan arah jam ke kanan merupakan pergerakkan semulajadi alam.. Buktinya putaran jarum jam ini berputar mengikut arah putaran bumi dan planet di angkasa raya. Ini juga tidak terkecuali dari arah putaran  tawaf dari kanan ke kiri.
Dalam islam, semua perkara yang baik disunatkan mendahulukan sebelah kanan.  Dalam Al-Quran, golongan yang dimasukkan ke dalam syurga adalah "As-habul Yamin" ataugolongan kanan. Selain, ka'bah yang di tuntut untuk menginlinginya ke kanan, elektron juga mengilingi nucleus dalam atom juga turut bergerak ke kanan. Kanan melambangkan kebaikan sejagat. Jam Tawaf  Hpa menggunakan konsep ke kanan bagi mengembalikan keseimbangan fikiran dan peredaran darah dalam tubuh secara semulajadi. Maka, berbahgialah mereka yang melihat putaran Jam Tawaf ini dan mengingatkannya bahawa semua kejadian di langit dan bumi itu adalah dari Allah SWT . Berbahgialah mereka yang melihat putaran Jam Tawaf ini dan mengingatkannya bahawa semua kejadian di langit dan bumi itu adalah dari Allah SWT.




Jam Tawaf yang berkualiti pada harga yang berpatutan.



Kelebihan dan khasiat Jam Tawaf:
 - Sebagai pengimbang semulajadi setiap detik/saat
 - Menjadikan fikiran lebih tenang dengan penghantaran  mesej tenaga secara tetap dan sekata
 - Membantu mengawal rentak jantung
 - Mengharmonikan sistem kesemua kelenjar



Tiada ulasan:

Catat Ulasan